torsdag 21 mars 2013

Kall fredag

Usch! Imorse var det 12 grader kallt. Nu längtar jag efter plusgrader, idag tar jag bilen till jobbet. Förhoppningvis lyckas jag få en klipptid idag, då behöver jag kunna förflytta mig snabbt. Jag klippte mig senast innan jul, så det kan inte kallas frisyr längre det jag har. Det är bara ett hårrufs. Får se hur vågad jag känner mig i eftermiddag.

Igår tränade jag TRX som innehöll fyra block med cardio mellan varje. Det innebar att vi fick göra jumping jacks, skidhopp, burpees, höga knän, snabba fötter mellan styrkeövningarna. Det var ett allsidigt pass ( intensivt med snabba byten) så vi hann med axlar, armar, ben, mage, baksida ben. Känner träningsvärken komma smygande, härligt! 400 kalorier brände jag under passet, enligt pulsklockan, på en timmes träning. De övningar jag inte gjorde (skonade axlarna) var spiderman (drog bara upp knät till armbågen och skippade armhävningen), och burpees (gjorde några få ynkliga armhävningar, annars skippade jag armhävningen där också). Axlarna känns helt ok idag, så det var rätt beslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar