onsdag 20 mars 2013

Träningsvärk och hunger

Idag har jag träningsvärk i övre delen av magen, en välkommen värk. En ovälkommen känsla är hungern som suger i magen. Försöker att ignorera tankarna på ischokladglassen som ligger i frysen, eller kanelbullarna... Om jag minskar på portionerna, krymper behovet och jag blir fortare mätt på mindre mängd mat. Nu ska jag ur storportionsträsket!
Annars har jag grym energi nu. Bara går omkring och tokler hela tiden. Jobbet är kul, kroppen verkar hålla och träningarna går bra. På lördag ska vi på fest, jag ska även träna och fika med en av mina närmaste kompisar. Om jag bara kan ta mig samman och göra ett rivöver i hemmet också, skulle jag bli ännu gladare (eller så är jag glad och fylld av energi för att jag skiter i städning, hm).
När man som jag börjar närma sig 50 år, kan man förvänta sig vissa övergångsbesvär. När jag kollar med jämnåriga, verkar alla lida av liknande symptom: värmevallningar, irritation, nedstämdhet, torra slemhinnor och försämrad elasticitet av huden. Jag har ju märkt att motion hjälper fantastiskt bra. Vallningarna försvinner, irritationen ersätts av eufori. Däremot blir inte huden mjukare (man kan ju inte få allt). Skönt att slippa äta hormontabletter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar