tisdag 26 mars 2013

Gårdagens träning

Igår blev det box-träning. Armhävningar skippar jag fortfarande och gör bara hoppen i burpees, eller sit-ups-pyramid istället för armhävningspyramid. Kroppen kändes seg under passet, säkert för att jag hade Tabata från dagen innan i kroppen. Vi boxas två och två, så en slår och den andre håller. I huvudsak slår vi raka slag, krokar och upper-cut. De varieras i oändlighet, till exempel fyra raka slag, fyra krokar, fyra upper-cuts och därefter fyra upphopp. Sedan börjar allt om igen och så håller den ena på under en minut. Tidigare tog jag i vid varje slag, nu vågar jag inte det, utan tänker att det är mer kondition med lätta snabba slag. Men så småningom så...
Tyvärr fixar inte min partner att slå krokar på rätt sätt, utan slår dem uppifrån. Det gynnas inte mina axlar av, kan jag säga... Efter passet ägnade jag en lång stund åt stretching av axlarna. Men det är inte lätt att hitta på bra strechövningar för axlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar