tisdag 12 februari 2019

Februari

Så himla skönt att det är ljusare längre ute nu. I morse kunde jag gå till jobbet utan reflexväst, för att det var så ljust. Det gör att jag får mer energi och ork. Dessutom är det ganska halkfritt ute just nu. Det mesta av isen på trottoarerna och cykelvägarna har smält bort. Plötsligt kan man gå med lite schvung i benen igen. I morse lyssnade jag på Styrkebyråns senaste podavsnitt och grät, när jag hörde hur ledsen Johanna var över att hon varit så sjuk, att hon inte kunde tävla i styrkelyft som planerat. Jag tyckte så himla synd om henne.

Överhuvudtaget älskar jag att promenera. Luften, ljuset och det monotona stegtrampet gör att det närmast blir meditativt. Att sedan få motion på köpet är ju väldigt bra! Tre arbetsdagar kvar och sen har jag semester igen. Jag hoppas det blir soliga dagar och att jag kan vara ute en del. Marlene och jag har redan planerat upp vilka dagar vi ska träna nästa vecka. Eventuellt kommer jag att måla lite här hemma, om jag känner för det. Annars tänker jag bara ta det lugnt och slappa. Februari är en bra månad, tycker jag.


1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera