lördag 2 februari 2019

Excentriska knäböj

Lördag eftermiddag och jag har redan hunnit med lite shopping, fika med Sofie, Stella och David, samt träning. Idag introducerades vi till excentriska lyft. Oj, vad mycket kämpigare det var! Som jag nämnt tidigare, följer vi ett knäböjsprogram i Mized-appen. Enligt instruktionen skulle vi räkna till sex på nervägen och två på uppvägen. Jag har svårt att vara explosiv, vilket jag redan märkte under semestern när Kent och jag tränade tillsammans. Så jag behöver verkligen öva på det. Efter tre repetitioner började det sticka i hela bröstet. Det var en riktigt obehaglig känsla, måste jag säga. Men jag kämpade tappert på ändå. 

Idag gjorde vi även excentriska femmor i bänkpress. Det var tröttsamt för handlederna. Belastningen på handlederna blev så mycket större, när man räknade till sex på nervägen. Under det sista (femte) setet värkte det rejält i handlederna. Måste vara jättebra att utveckla dem! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar