söndag 20 januari 2019

Ten year challenge

Ingen har väl missat 10-års utmaningen som pågår på Instagram. Det är tio år sedan jag startade mitt bloggande.  I början av min bloggkarriär, fotograferade jag mest våra renoveringsprojekt. Just det året rev vi den altan som fanns och byggde en stor, delvis inglasad. Hela sommaren höll jag på och målade staket till altanen och min man snickrade för glatta livet.

Två av tre barn bodde hemma. Sara bodde i Örebro. Tjejerna ser så unga ut på bilderna. Sofie och Steffie tog studenten 2010 och 2012. Å ena sidan har tiden flugit iväg, å andra sidan har de här tio åren gått väldigt långsamt. Under dessa tre år har jag bytt jobb tre gånger. Vi har gått från att vara fyra i hushållet till två. Vi har skaffat katt. Huset är ommålat (södersidan två gånger) liksom garaget. Vissa delar av husfasaden och garagefasaden är utbytta. Nästan alla fönster är utbytta i huset. Alla rum är ommålade/omtapetserade och kök och hall har fått nya golv, Köket är helt renoverat och vi har bytt värmesystem. Även trädgården är helt omgjord. Barrväxterna är utbytta mot syrener och blommor och häckar är planterade.

Under dessa tio år har mina föräldrar gått bort och lämnat ett stort tomrum efter sig. Samtidigt har vi fått tillskott i familjen av svärsöner. Jeremys föräldrar har vi aldrig träffat. De bor i USA, så det är inte helt enkelt. Davids föräldrar har vi däremot träffat och det känns verkligen som om vi har utökat familjen med dem. De är så trevliga och varma människor. Vi har också fått vårt underbara barnbarn Stella. Snart har vi ännu ett barnbarn och det ska bli så spännande att lära känna en ny individ.

Jag gräver för plint till altan 2009

Det här uthuset rev vi 2009

Min man 2009. Han är sig lik, tycker jag.

Jag och Steffanie på mitt 45-års kalas

Gräslig frisyr från 2009
Sofie i förgrunden och Steffanie i bakgrunden

Sofie 18 år 2009. Den här uteplatsen har vi också rivit

Steffanie och Sara 2009, då 16 och 23 år


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar