lördag 19 januari 2019

Hotel THe Koala Garden

Märklig skrivning av namnet, med en versal i the, men så ska det vara. Här kommer liten utvärdering av hotellet.

Vårt rum var ljust och rymligt. Det innehöll säng, skrivbord, kylskåp, soffa, soffbord, en snurrfåtölj och tv. I hallen fanns två rymliga garderober, i badrummet fanns både dusch och badkar. Jag älskar att bada och såg till att göra det minst en gång per dag. Vår balkong hade två stolar och ett bord, samt ett torkställ. Den var helt ok i storlek. Städningen var väl inte helt perfekt, men de städade i alla fall varje dag.

Det fanns sju pooler på hotellet. Ärligt talat upptäckte jag endast fyra av dem, men vi höll oss till en av poolerna, så det var inte nödvändigt att "leta" efter fler. Poolen var uppvärmd, så om mornarna var det varmare i vattnet än i luften. "Vår pool" var ganska djup och jag bottnade endast i en liten del av den. Det fanns badvakt på hotellet som höll koll på oss som badade. Man fick en handduk av hotellet att ha vid poolen under hela veckan.

Matsalen var liten, alltför liten för att alla skulle få plats. Därför hade de som tält i anslutning till restaurangen. På mornar och kvällar, var det kallt att sitta där. En kväll drog de på infravärme och då blev det drägligare. Maten var bra och snacksen mellan måltiderna var också bra. Oftast åt jag en korv med bröd på förmiddagen. På eftermiddagen kunde det bli nachochips med smält cheddarost.

Gymmet var kanonbra! Vi var oftast ensamma där, det kan ju vara en anledning till att man upplevde det så bra. Man fick själv ta en handduk och en flaska vatten, när man tränade, vilket är väldigt bra service, tycker jag. Det fanns två stänger, en bänk att ligga på, två trälådor att kliva upp på (40x50 cm), en trx, flera bollar med olika tyngder, flera kettlebells, hantlar, tre maskiner (tror det var två dragmaskiner och en benmaskin), två löpband och några crosstrainers (jag räknade dem faktiskt inte). Det fanns också möjlighet att använda ribbstolen eller räcken att hänga i. Gick man ut ur hotellet och några meter från entrén, fanns ju även utegymmet och en "bana" där man kunde jogga.

En av få bilder på min man

Kylskåpet och vattenkokare. Varje dag fick vi vattenflaskor.
I hallen fanns en stor spegel

Rymliga garderober

Schampo, duschkräm och fuktighetskräm fick vi och tog de slut kunde man be om fler i receptionen.

Jag badade varje dag i badkaret. Det gäller att passa på när man inte har något själv hemma :)

Min man duschade, han gillar inte att bada.

Balkongmöblerna


Utsikt från balkongen kvällstid
Jag badar i poolen

Ensam i poolen, det var aldrig trängsel där!
Gymmet

Så himla lyxigt att ha ett helt gym för sig själva i januari när trängseln är som störst hemma. Jag njöt av varje sekund där! 
Sammanfattningsvis får hotellet ett högt betyg av mig. Det som drar ner betyget är de där hurtiga i personalen som försöker få med en på konstiga aktiviteter. Musiken som spelades under hela dagarna, var inte heller så kul. Det gick an vid "vår pool", eftersom den låg en bit ifrån baren där musiken spelades på väldigt hög volym.

Barhänget var dåligt på hotellet också. Det fanns inga mysiga fåtöljer eller soffor att chilla i med en öl eller drink. All dryck som serverades var dock god, i varje fall den jag provade, till och med Coca colan var god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar