lördag 29 december 2018

Mitt projekt - ett barnbarnsrum

I december har jag hållit på med ett litet projekt. Jag målade om i gästrummet och gjorde det till ett barnbarnsrum. I juni kommer barnbarn nummer två, då Stella blir storasyster. Därför ville jag ha ett eget rum med leksaker och säng, så det blir enkelt att leka och vara aktiv. Jag valde att måla över tapeten med en varm, solgul färg. Min man snickrade ett sängbord och en hylla, som jag målade vita. Fönstret är bytt i rummet och nu har vi endast två rum kvar, att byta fönster i. Det är tv-rummet och köket. Tv-rummet kommer gå snabbt att fixa. Men köket har jag planer för. Jag vill ha ett städskåp, ommålat tak och skåpluckor, nytt golv, nya bänkskivor och ny tapet. Det ser jag verkligen fram mot.

Så här såg det ut innan jag målade väggarna gula
Från början hade rummet tre vita väggar och en brunmålad.
Nu är rummet målat i solgul, varm färg. Här ser man hyllan min man har snickrat och två av 
tre dockvagnar
Vi har kvar mängder av barnböcker och pussel. De små söta blå resväskorna är nyköpta. 
Tre dockvagnar har vi kvar sedan tjejerna var små
Här är sängbordet min man har snickrat. Skåpdörren stängs med hjälp av magnet. Stella klarar
redan att öppna och stänga det själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar