tisdag 20 november 2018

Simning och joggingtur

Morgonsim idag igen. Klockan tio över fem, vaknade jag av mig själv och steg upp och fixade frukost. Kvart över sex var väskorna packade och jag började skrapa bilrutorna från is. Ännu en anledning till att strunta i bil och istället gå. Herregud vad trist det är att skrapa rutor! Nåja, det gick snabbt idag, då det var "mjuk isyta".

Halv sju gick jag i bassängen och kunde konstatera att idag var vi bara två (2!) som motionssimmade. Så lyxigt att kunna simma med ett flyt, utan att behöva vända över och krångla. 30 minuter senare gick jag upp nöjd och glad.

Men det känns trist att inte ha fått vardagsmotion idag, då jag tog bilen. Det får inte bli så att jag minskar vardagsmotionen för att träna. Samtidigt hade jag inte lust att promenera ikväll efter jobbet. Istället tog jag en joggingtur. Det var underbart! Snön singlade ner i små, små korn. Mörkret kändes behagligt och liksom omhuldande och det var vindstilla. Mina steg blev en rytm och märkligt nog, kändes det inte särskilt tungt. Drygt 3,5 kilometer blev det och plötsligt hade jag fått ihop drygt 20 000 steg. November har verkligen blivit en aktiv månad för mig, precis som jag ville.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar