onsdag 24 oktober 2018

Shopping piggar alltid upp

Ibland när jag har tråkigt tenderar jag att shoppa loss lite på nätet. Så blev fallet häromdagen. Jag skyller allt på Adlibris. Om de i tid hade levererat de böcker jag har beställt, skulle jag aldrig ha hamnat i det där uttråkade läget. Men de är fortfarande inte ens på väg. De skickar mail efter mail och beklagar förseningen. Det gjorde i alla fall att jag började surfa på nätet av ren tristess och hamnade till slut på Sportamores sida (inte särskilt otippat). Jag letade efter skor: vandrarkängor och lyftarskor. Till slut beställde jag ett par blanka, svarta träningsbyxor (jättesköna) , ett svart linne , en vit träningströja (lite väl genomskinlig) , en långärmad träningströja: Positive av märket BLACC (den var helt underbar!). Allting var på rea, men så slog jag till på ett par dyra tights av märket FREDDY, som heter Wrup Diwo Pro. Som tur var, var det 25 % rabatt på dem. De har gylf och knappar, men är som ett par tjockare träningstights med fakefickor. Byxorna har en gummilinning på insidan, som gör att de sitter uppe som berg. Man ska tydligen få mindre hängig rumpa i byxorna, vilket jag inte märkte något av (det förväntade jag mig inte heller) . De är lika sköna som ett par vanliga träningstights. Jag tänker använda dem till vardags tillsammans mina längre tröjor/tunikor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar