torsdag 25 oktober 2018

Jag är aldrig så avslappnad...

... som efter ett styrketräningspass. Det är som om kroppen tackar mig, genom att skicka tillbaka signaler av välmående. Jag känner lugn, harmoni och är så där outhärdligt nöjd med mig själv. Nöjd över att jag har tagit mig iväg, att jag har orkat lyfta, att jag har skrattat (det finns mycket hos sig själv att skratta åt) och så känner jag mig stark.

Idag har jag cyklat till och från enheter, vilket gjorde att jag fick ihop drygt 13 kilometer. Så idag har jag motionerat och tränat i närmare två timmar. Bra gjort att få till det en vardag, när jag arbetar 8 timmar. Ibland måste man klappa sig själv på axeln, eller hur! Varje dag vi (ja, du och jag) motionerar är en vinst för hälsan. Ju fler aktiva dagar, desto bättre. Nu får man passa på och njuta av att det är både mygg fritt och halkfritt. Snart kommer is och snö. Då får jag ta fram mina älskade skidor. Skidåkningen är något jag längtar efter och ser fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar