onsdag 31 oktober 2018

Lite ledighet

Idag slutade jag tidigt och åkte och hämtade Stella på förskolan. Hon var på superbra humör och skrattade och busade hela eftermiddagen. Att man kan älska någon så mycket!

Resten av kvällen ska jag lata mig och läsa min pocket. Just nu är jag inne i en läsperiod. Ända sen jag var i sjuårsåldern, har jag läst böcker. Det har alltid varit mitt stora intresse och min avkoppling. Jag glömmer tid och rum och lever mig in i berättelserna. Allra helst vill jag läsa roliga böcker, där personerna inte framställs som perfekta, utan snarare bristfälliga. Den första roliga boken jag minns att jag läste var "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella. Jane Fallons böcker älskar jag, till exempel "Getting rid of Matthew". Lite typiskt är det för mig att "snöa in" på en författare och sen läsa allt från den. Kristan Higgins böcker tycker jag också är underhållande. Hennes huvudpersoner är långt ifrån perfekta och gör ofta bort sig rejält.

Nu har jag köpt böcker från nya författare och hoppas de ska vara underhållande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar