onsdag 10 oktober 2018

Kvällspromenad och testning av kombucha

Ikväll blev det en promenad med Kinna. Det är så skönt utomhus nu och underbart för oss kontorsfolk att få frisk luft. Jag försökte fotografera oss. Ha, ha jag ser ut som en vettvilling med mina uppspärrade ögon. Kinna gjorde ett snyggt hösthopp som jag fångade på bild. Tre veckor kvar till semester - yes! Tiden går fort nu, särskilt när man tränar, tycker jag.

När jag kom hem hade mannen lagat mat. Finns det något bättre än att komma hem till lagad mat, när man har tränat/motionerat?! Idag bjöd han även på Kimchi (fermenterad kål) och Kombucha (dryck). Naturligtvis har jag tvingat honom att läsa boken om hur tarmbakterier stärker vår hjärna. Vi tyckte båda om Kimchi och jag gillade Kombucha. Drycken var smaksatt med citron och ingefära. Det var sting i den. Tyvärr är den svindyr (35:- för 414 ml). Men om många väljer den, kanske priset går ner så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar