måndag 1 oktober 2018

Dags för nya vanor

Redan oktober och hur gick det till? Tiden bara flyger iväg. Som vanligt kikar jag på hur min träning har sett ut under månaden. I september blev det drygt 23 timmars motion och träning fördelat på 26 pass. På första plats kommer powerwalks, styrketräning på andra plats, cykel på tredje och löpning på fjärde.  Under dessa fyra veckor har jag varit bortrest  i omgångar och förkyld. Så jag är nöjd trots allt.

Däremot är jag missnöjd med min kosthållning. Under september månad har jag ätit godis, kaffebröd, pizza och annat olämpligt. Det har lett till en mindre trevlig viktökning. Så irriterande! Att det ska vara så svårt att låta bli onyttigheter! Nu ska jag ta mig i kragen och göra bättre val igen!

Annars känner jag mig på bättre humör igen. Kanske hänger det ihop med att jag har börjat äta omega 3 kapslar igen. När de tar slut och jag är utan dem en tid, får jag pappsyke, jag glömmer att jag måste äta dem hela tiden.

Idag var Steffie och jag på samma möte och skrattade när vi insåg att vi hade samma frisyr. Vi kände oss som B1 och B2, ha, ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar