måndag 20 augusti 2018

Styrkecirkel med utfall

Japp, så var det dags för benpasset. Så jobbigt! Idag var jag rätt slutkörd efter jobbet. Det blev en lång dag med övertid. Eftersom jag inte orkade ta mig till gymmet, fick jag modifiera övningarna lite och göra dem hemma. Det är ju bättre än ingen träning alls!

Som vanligt är det två rörlighetsövningar (förutom uppvärmning och intervaller). Idag var det utfallsgång med rörlighet och utfall bakåt med armlyft.

Sen kom huvudövningen där man fick välja vilket utfall man ville göra. Jag valde min favorit: bulgariska utfall. 10 utfall per ben i fyra omgångar (totalt 80 utfall). Det var jobbigt men gick bra, eftersom man byter ben efter 10.

Cirkeln (45 se arbete, 15 sekunder vila i 3 varv) innehöll knäböj med axelpress viktskiva (fast jag fick ta min kettlebell). Suitcase deadlift, vilket är marklyft med en kettlebell. Sen skulle det typ vara burpees med marklyft. För mig blev det enbart burpees. De var hemska att göra, som vanligt. Kommer det någonsin kännas enkelt att göra burpees?

Efter cirkeln kommer bålövningen: gående planka 8x20 sekunder med 10 sekunders vila. Det roliga är att jag själv tror jag håller ryggen rak. Men bilderna talar sitt tydliga språk, med putande rumpa, ha, ha. Det är verkligen nyttigt att filma sig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar