torsdag 12 juli 2018

Nya pelargoner inköpta

Katta och jag var på en liten tur till Kristinehamn idag. Då passade vi på att åka till Niklasdams trädgård. Där har de pelargon museum och lite annorlunda pelargoner till försäljning. Jag köpte två olika sorter, som jag inte sett tidigare. Båda sorterna hade dekorativa blad. Det gör ju att de är lite roliga att titta på, även när de inte blommar. Även om bladen har olika färger, var färgen på blommorna rätt lika (tomatröd).

Nu har jag rätt fullt på min blomhylla. Pelargonerna trivs för övrigt riktigt bra ute i värmen nu. Mina skott jag satte ner i våras, har växt rejält och är sådär härligt mulliga. På balkongen har jag små lådor med tvåfärgade pelargoner, som jag hade tänkt att sätta under fönstret. Istället flyttar jag runt på dem som jag känner för. Ibland står de på golvet, ibland har jag den ena på bordet. Det är lite kul att inte låsa sig vid en plats.

I morgon kanske det blir regn här. Det behövs verkligen. Vi turas om att vattna hemma. Men flera blommor har torkat ut och dött tyvärr. Vi prioriterar häckarna och de andra växterna får det gå hur som helst med.  Vi har för många blommor för att vattna på dem. Hoppas på rejält regn snart, så att djur inte behöver slaktas på grund av foderbrist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar