fredag 22 juni 2018

Härlig midsommarafton

Vi åt midsommarlunch hos Petra och Ulf. Det var jätte mysigt, men jag tog just inga bilder. Istället njöt jag av stunden. Simon och Steffanie var också där. Det är alltid roligt att höra vad som händer i deras liv. Trots att de bor på olika orter, har de en hel del gemensamt. När de var små fnittrade de jämt och ständigt. De klättrade och gymnastiserade. Tre års ålders skillnad får allt mindre betydelse.

Strax efter fyra åkte vi hem till Sofie och Davids katt. De är bortresta, så vi höll katten sällskap i ett par timmar. Steffie sover där i natt, så katten får snart nytt sällskap.

Idag provade jag att sätta upp håret i Margaretaflätor. Jag tror frisyren kanske är mest känd som. Marie Mandelmanns, minus banden i flätorna. Frisyren är väldigt behaglig och jag upplever att inget är i vägen, som jag kan göra med hästsvans. När jag har hästsvans tar den emot när jag lutar huvudet bakåt, eller ska lägga huvudet på kudden, eller ha luva på huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar