söndag 24 juni 2018

Att äta, vila och sova sig i form

Nästan 27 timmar, tränade jag i juni. Fortfarande är mars den bästa månaden med drygt 29 timmar. Nu är inte juni månad över än, men träningsmässigt är den det för mig. Den här veckan ska jag nämligen prioritera mat, vila och sömn. Just sömn har det blivit väldigt lite av i maj-juni och det är förödande för humöret och orken. När det är så ljust ute, kan jag inte lägga mig i tid. Dessutom ljusnar det tidigt och då vaknar jag av det. Vi har rullgardiner, men på grund av värmen är balkongdörren öppen och sängkammardörren. Det är oundvikligt att ljuset letar sig in.

När jag sover för lite, blir jag hungrig (hungrigare än vanligt), men det blir lätt att jag äter fel saker som inte ger långsiktig energi. Det gör att träningen upplevs tyngre och slitsammare. Det senaste passet var verkligen inte roligt. Jag märker också att jag blir mindre uthållig i vardagen, när jag gör något.

Så nu ska jag som sagt prioritera mat, vila och sömn. Inte en minuts träning ska jag göra. Istället ska jag läsa pocketar, båda, titta upp på himlen och bara vara. Vecka 27 börjar jag träna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar