torsdag 10 maj 2018

Torsdag med träning och trädgårdsarbete

Vad underbart det är med värme! I morse åt jag frukost på balkongen, satt och läste där, tills det var dags att cykla till gymmet. Jag var lite orolig för att jag inte skulle orka träna som vanligt, eftersom jag inte tränade särskilt hårt förra veckan. Dessutom var jag snörvlig idag och det är inte allergi. Men träningen gick som en dans. När vi gör frivändningar med press, pressar vi två gånger per gång. Det är det där pressande som är så sjukt jobbigt och därför gör vi två per gång. Men herregud vad jag flåsar. Det är inte bara styrkan (brist på styrka) som gör att det är jobbigt utan, brist på kondition. När jag skriver ner alla data i min träningsdagbok, har jag börjat med att lägga ihop alla vikter, för att se vad jag har lyft sammanlagt. Idag blev det till exempel 900 kilo bänkpress, 1280 kilo marklyft och 960 kilo frivändning med press. Vi gick igenom ytterligare tre övningar, så när jag cyklade hem, var jag riktigt mör i kroppen.

I morgon töms vår trädgårdstunna. Så idag har jag klippt gräset och rensat ogräs. Jag har kommit upp i 22 600 steg, bara på vardagsmotion. Det är ju härligt! Jag njuter så av att vara i trädgården och få påta på egen hand ifred. Jag tänker så bra, när jag grejar. Dessutom blir jag så nöjd när det blir fint. Men vad förvånad jag blev, när jag såg att både päronträdet och äppelträden har knoppar redan. Oj, vad det går fort nu!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar