lördag 5 maj 2018

Att bara vara

Ja, att bara vara, är min utmaning. Jag vill helst göra något hela tiden och gärna röra på mig. På vår semesterresa har jag utmanat mig själv och lämnat klockan hemma. Den klocka som jag alltid annars har på armen, som mäter sömn, steg, puls, kilometer, ligger hemma i Sverige. Mobilen har legat på rummet, utom när vi varit på utflykter. Utmaningen har gått bra, men det var jobbigt de första dagarna. Alla böcker jag släpade med är utlästa. Varje natt har jag sovit 9-10 timmar, så jag känner mig otroligt utvilad. Den träning jag har genomfört har inte varit särskilt tung. Så jag borde vara laddad för träning på måndag.

I morgon åker vi hem och vardagen tar vid igen. Jag gillar rutiner och ser fram mot att börja jobba igen, träffa nära och kära. Men jag kommer sakna att sitta vid havet och äta frukost, lunch och middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar