lördag 19 maj 2018

Askrike camping

Igår var det dags för utflykt i det blåa med Pär och Helen. Vi hade fått information om att vi skulle vara redo strax efter klockan 13. Vi skulle ha med oss lakan, handdukar och mjukiskläder. Vid halv tvåtiden dök de upp i en husbil. Deras granne säljer husbilar och lånade ut en till dem. För mig var det helt nytt att åka och bo i husbil. Husvagn har jag bott i, men aldrig husbil.
Vi visste inte var vi skulle. Det visade sig att vi skulle till Askerike camping strax utanför Vaxholm. Där togs vi emot av Yvonne och Anders som bjöd på champagne. Pär och Helen hade fixat plockmat: korv, ost, kex, tomater, morötter, köttbullar, paprika och två olika dippsåser.  Hela natten satt vi och pratade. Vid ettiden gick vi till husbilen och bäddade.

Herregud vad trångt det var i husbilen! Pär och Helen låg i utrymmet ovanför hytten. Det var som en låda (här får man inte ha klaustrofobi). De kunde dra för gardiner för sin låda. Vi skrattade så tårarna rann över hur roligt det såg ut. Varje gång Pär ändrade sovställning slog han i sig någonstans. Min man och jag sov på en bädd som var A-formad. I den breda delen låg vi med huvudena och i den smala delen fötterna. Vi kunde inte ändra ställning hur som helst. När någon av oss fyra gjorde det, gungade hela bilen. Vi sov alla utomordentligt dåligt.

Klockan sex var vi uppe och duschade och fixade med frukost. Min man och jag spelade lite pingis. Lite senare fick vi en guidad tur genom campingens tre områden. Det var en väldigt fin camping, nära havet och med fin natur och golfbana.

Här sitter vi i morgonsolen och ska äta frukost
Den här dockan i telefonkiosken, tyckte vi var läskig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar