söndag 22 april 2018

Vårstädning

Idag fortsatte jag att putsa fönster på altanen. Sen bar jag ut alla möbler, dammsög, torkade golv och sedan behandlade jag det med polish. Nu är altanen fräsch och redo för användning. Jag hade egentligen tänkt vänta tills pollensäsongen var över, men Steffie ska ha bjudning här nästa vecka och då vill jag att det ska vara fint.

Jag har även städat balkongen. Golvet skurade jag med såpa. Det doftar så gott med såpat golv. Än är det för tidigt att möblera och ta ut blommor på balkongen. Men snart så!

Min man har satt upp hyllan jag har önskat på verandan. Där står mina pelargoner nu. På jobbet har jag tre stora pelargoner, so jag har övervintrat där. De ska jag också ta hem.

Så fort det blir lite värme ute, vill jag greja överallt. Tyvärr hinner jag ju inte med allt jag vill. Men jag har rensat lite i rabatterna, krattat bort barr och löv bakom huset. Som tur är har vi trädgårdstunna, som de kommer och tömmer varannan vecka. Det skulle inte fungera annars. När vi bodde på landet, kunde vi har "skräphög"  där vi kunde kasta ogräs. Men i stan måste man hålla ordning i trädgården. Grannarna skulle inte gilla att vi hade en stor skräphög... Inte jag heller för den delen.

Jag startade dagen med frukost på balkongen. Det var varmt och skönt, trots att klockan endast var 7.
Rent och fräscht!
Det är gamla golvplank som nu får tjäna som blomhylla på verandan


Alla dessa stenar efter skorstenen, vad sjutton ska jag hitta på att göra av dem?


Balkonggolvet har stått sig bra i vinter. I somras behandlade jag det med DemidekkTerasslasyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar