tisdag 17 april 2018

Tisdag

Idag har vi rensat skräp på jobbet. En bautastor container fyllde vi med råge. Undrar om det är typiskt lärare och skolpersonal att hamstra så mycket gammalt? Jag har svårt att tänka mig att företag har så mycket gammalt bevarat. Vi hittade gamla skolkataloger från början av 80-talet och fastnade i att fascinerat titta på alla märkliga frisyrer och stilar. Vi fnittrade lite över hur vissa lärare såg ut och sa samtidigt att om 20 år sitter det några och fnissar åt oss.

Vi blev bjudna på pizza och satt och myste en stund. Det är kul att hjälpas åt med konkreta saker som att rensa och kasta skräp. Vi borde göra fler sådana saker. Strax innan sju cyklade jag hem med kvällssolen i ögonen. Jag är inte helt frisk än och cykelturen hem om fem kilometer gjorde mig helt slut. Men bättre lite rörelse än ingen alls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar