måndag 26 mars 2018

Utrensning pågår!

Varje ledighet försöker jag rensa ut och kasta en massa. Idag var det dags att rensa bland kläderna. Vilken hamster jag är! Ett klädesplagg jag måste sluta köpa är linnen. Jag har så många linnen i olika färger (och tyvärr även i samma färger) och skärningar. Herregud! Ett linne är sytt i ostretchigt tyg med brodyr. För 20 år sen använde jag det tre, fyra gånger innan det blev för litet. Det är vackert, men jag kommer aldrig kunna ha det igen. Det la jag på "Sarahögen". Ibland använder hon mina kläder när hon är här. Nu är högen utökad med ett par klänningar, tröjor och lite annat.

En halv sopsäck fick jag ihop, av det som inte las på Sara högen. Jag tog fram lite sommarkläder (trots snöfall och minusgrader). Skönt med lite färggladare kläder igen. Nästa projekt är rensning av tre byråer. När vi kastade ut bokhyllorna, hamnade mycket i byråer. Dem öppnar jag oerhört sällan, så jag borde inte sakna något, om jag kastar innehållet. Tänk att det är så befriande att kasta gammalt skit. Sällan känner jag mig så nöjd, som när jag har rensat ut och kört bort. Drömmen vore att inte ha en enda onödig pryl sparad. Men det är svårt, när man har en hamsterpersonlighet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar