lördag 31 mars 2018

Påskfys

Lördag, och det innebär tung styrketräning med Kinna. Marklyften gick riktigt bra idag och även bänkpressen. Älskar känslan när det går lite, lite lättare än förra passet. Jag känner mig stark och orubbar. En himla härlig känsla! Det är bara de där förbaskade frivändningarna som går tungt och som jag inte får flyt i. Idag blev det frontböj också. Det dröjer innan de sker med bra teknik. Just nu lutar jag mig för långt fram. Orörligheten i vaderna/baksida lår kompenserar jag med ryggen och det blir inte bra den dag jag ska ha mer än 20 kilo stång. Kul med nya utmaningar! Styrketräningen är så jäkla kul just nu, att jag skulle vilja träna varje dag. Men riktigt så galen är jag inte, som tur är.

Jag önskar dig en riktigt fin och mysig påskafton!


Marklyft med 60 kilo. Vi har ännu inte provet att lyfta tyngre
Frontböj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar