lördag 31 mars 2018

Mars månads träning och planering framåt

Mars har blivit den månad då jag tränat snäppet mer än vanligt. 38 träningspass har det blivit (i februari blev det 30). Så här bra, kommer nog inte träningen bli framöver. Varför det, frågade Kinna mig. Jo, men jag vet ju hur det blir när våren och värmen kommer. Istället för gym, blir det grillkväll. Istället för en joggingtur, blir det trädgårdsarbete. Nu kommer också en hektisk period med kurs i Stockholm och lite resor. Även om jag självklart siktar på att träna lika mycket, gissar jag att det först blir september månad, som möjligen blir lika aktiv.

Men jag kan ju ha fel och kanske överraskar jag mig själv. Framöver har jag tänkt byta ut promenaderna till och från jobbet mot cykling. Dels lyssnade jag på en pod, där en forskare sa att cykling är oftast bättre än promenader, för att man generellt sett får upp pulsen bättre. Dels behöver jag mer träning, där jag får upp pulsen. Det är bara ett litet problem. Jag avskyr att cykla och älskar att promenera. Knasigt, men så är det. Kanske beror det på att jag inte har cyklat särskilt mycket som vuxen. Inte som barn heller egentligen, då jag åkte skolskjuts. Men jag ska i alla fall försöka bli en vardagscyklist.

2 kommentarer:

  1. Vilken aktiv månad! Jag hoppas att du får till träningen även denna månad med. Jag brukar tänka under perioder med mycket att göra att all träning som blir av är bra träning. Oavsett om det är en promenad eller om det handlar om att lyfta skrot på gymmet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag får tänka likadant! Trädgårdsarbete kan ju faktiskt vara riktigt tungt :)

      Radera