söndag 25 mars 2018

Morgonjogg

Vilket underbart väder det har varit idag! Jag passade på att ge mig ut på en morgonjogg. Trots att det var plusgrader, drog jag på mig underställ, men jag märkte ju ganska snabbt att jag blev otroligt varm. Ja, ja, hellre det än att bli stel om benen av kyla. Drygt sex kilometer blev det och jag känner hopp. Hopp om att jag snart kan utöka och äntligen nå milen igen. Dagens jogg gick riktigt bra och jag hade kunnat hålla på längre, men det gäller ju att inte forcera alltför snabbt. Än så länge har jag inte det mista ont i benhinnor eller knän. Efter joggen, kunde jag vara lika aktiv som jag brukar. Ibland, när jag har tagit ut mig alltför mycket, har jag varit tvungen att sova. Det är inte kul alls och inget jag gillar. Tack och lov var det länge sedan jag kände så.

Men en sådan bra träningsmånad som mars, lär bli svår att slå eller ens att nå upp till igen. Hittills har jag tränat 6 timmar per vecka, men den här veckan blev det 9 timmar. Då är min vardagsmotion inräknad (promenader till och från jobbet). Den här veckan har jag semester, men har en del inbokat. Idag har jag städat lite, men utan att känna stress, eftersom jag faktiskt även kan städa i morgon. Vi har grillat korv utomhus, myst på altan och träffat både Steffie, Sofie, David och Stella. Märkligt nog känns det inte att vi har förlorat ett timme på sommartiden.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar