söndag 25 mars 2018

Det egna inre ljuset

När jag lyssnade på Träningspoddens avsnitt "Instagram", blev jag väldigt engagerad ungefär 47 minuter in i programmet, när Lovisa talade om det inre ljuset som alla människor har inom sig. Ett positivt ljus som påverkar andra människor. I ett rum har var och en ett ansvar att sprida det positiva ljuset. Det gäller inte bara i real Life, när man träffar någon personligen, utan även i sociala medier. I sociala medier kan en del skriva elaka eller negativa kommentarer och dessa benämndes då som mörka personer. Än så länge har jag inte fått några sådana kommentarer, men jag har ju sett andra bli drabbade. Däremot har jag träffat på "mörka människor" i verkliga livet. Det värsta som finns är när man sitter en grupp glada människor, så kommer det en "mörk person", som säkert har det jobbigt på något sätt, eftersom hen är på så dåligt humör, att allas inre positiva ljus släcks illa kvickt. Det enda man kan göra är, att ta eget ansvar och hela tiden tänka på att själv vara positiv.

Jag tror, precis som Lovisa och Jessica, att det är jätteviktigt att omge sig med positiva personer och välja bort de mörka eller minimera kontakten med dem.


Visst blir man smittad av andras leenden och glädje! Här är det min älskade pappa som ler mot sitt barnbarn Sara, som fotograferade honom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar