fredag 23 mars 2018

After work

Fredag och semestervecka som hägrar, firades in med en after work med mina fina kollegor. I morse våndades jag lite över klädvalet, men bestämde mig till slut för vaxade byxor och en sammetsliknande topp. Den senare har inte fåll nertill eller i ärmslut. Det gör att den "krullar upp sig" efter en stund. Så när jag gick till jobbet kände jag plötsligt att det drog obehagligt kallt om magen. Det visade sig att tröjan rullat upp sig så mycket att den fungerade som en bikini. Väldigt irriterande! Upprepade gånger har jag dragit i linning och ärmar idag. Den toppen är inte min favorit, kan jag säga.

Men vi hade trevligt på restaurangen och åt gott. Det är mysigt att sitta och koppla av med människor man jobbar hektiskt med i perioder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar