fredag 23 februari 2018

Min fredag

Idag har jag verkligen varit i farten! Först städade jag och det är ju utmärkt uppvärmning innan träning! Ett styrkepass om 30 minuter fick jag till. Idag testade jag att göra marklyft med kettlebell och gummiband, som Lofsan har tipsat om på Instagram. Det gick utmärkt, men jag ska prova med ett tjockare gummiband (och ha skor på mig då) nästa gång, så motståndet blir större. Annars körde jag plankan 3 x en minut. Det är jag supernöjd över, eftersom det var evigheter sedan jag tränade magen specifikt. Visserligen får jag med magen i alla pressar över huvudet (frivändningar med press, press med kettlebells), men jag trodde ändå inte att jag faktiskt skulle klara en minut. Rygglyft och sprinterutfall och så (situps som jag avskyr).

Mitt mål är att bli starkare och starkare. Men jag följer ju inget program precis, utan kör övningar som jag gillar (ja de flesta i alla fall) och som känns nyttiga. Man kan säga att hemma kör jag assisterande övningar, som andra kör tillsammans med huvudövningarna på gymmet. På gymmet kör jag nästan bara huvudövningar och det blir ju cirka en gång per vecka. Inte vet jag om det är tillräcklig med träning för att bli starkare. Det känns bra i alla fall.

När jag gick på lång- och mellanstadiet, hade jag en idrottslärare som hette Allan. Mot varje lektions slut, fick vi tävla i att stå i spindel. Jag var bäst i klassen av tjejerna på det och ibland slog jag även den bästa killen i klassen (Lars). Övningen tränade både vår styrka och balans. Idag testade jag att stå i spindeln igen. Det är något jag kan träna upp mig på. Idag klarade jag inte många sekunder...




Sen fixade jag fika till mig och Katta, men det visade sig att jag fick äta äggmackor ensam. Vi gick en promenad och kunde konstatera att det är jätteskönt att få lite frisk luft.


Stella, Sofie och Steffanie kom på besök och jag fick vara barnvakt. Det är lycka det!



Lite senare, ska jag på ansiktsbehandling. Äntligen har jag hittat ett ställe där de endast använder Maria Åkerbergs produkter! Maria Åkerberg är en ekologisk serie där man endast använder ekologiskt odlade vegetabiliska oljor. Alla färger och dofter i produkterna kommer från eteriska oljor och växtextrakt. Produkterna tillverkas i Sverige, men råvarorna kan vara hämtade från hela världen. Alla råvaror är ekologiska.

Får se vad jag tycker om behandlingen. Hoppas den är bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar