lördag 20 januari 2018

Sköna lördag

Vad skönt det är att sova ut och få vakna av sig själv! Älskar det, även om jag vaknar otroligt tidigt ändå. Men idag var det extra lätt att gå upp, eftersom jag och Katta skulle äta frukost på Café Java i Örebro. Vi åkte så vi var där några minuter efter nio. Sen satt vi i drygt en timme och myste, pratade och åt förstås. De har buffé, med småvarmt såsom äggröra och bacon, men också yoghurt, kokta ägg och nybakat bröd och en mängder av pålägg. Till det dricker man kaffe/te och/eller juice, så frukosten påminner lite om hotellfrukost.



Ibland botaniserar vi bland butikerna innan vi åker hem. Just idag var vi bara inne på vår favoritbutik "Pagelle" och jag köpte mig en klänning med märket Carla F. Klänningen var nedsatt med 70 %, så det blev ett riktigt klipp!

Klänningen är lite väl urringad för mig, men jag ska sy ihop den lite, eller prova att ha ett linne under.
Jag köpte mig nya örhängen också, från märket Snö. Örhängen som sitter fast på snibben, tycker jag själv att jag passar bäst i. De är lite mer diskreta, än hängande. Sen tycker jag är jättesnyggt med hängande örhängen på andra.

Tyvärr har jag en begynnande förkylning i kroppen. Det märkte jag den lilla bit Katta och jag gick. Plötsligt flåsade jag, fick lite ont i huvudet och smärtan i halsen, kanske inte bara kommer från det inflammerade tandköttet (nej, det verkar bli en långdragen historia det där med tanden...). När jag kom hem låg mannen däckad med huvudvärk och halsont, så det är väl bara att inse att en förkylning snart kommer att bryta ut. Därför tycker jag att det är helt legalt att sitta och titta på VM i konståkning och bara slappa. Just konståkning älskar jag att titta på. Det är väl för att det påminner lite om balett. Idag är det isdansen jag följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar