lördag 20 januari 2018

De mest lästa blogginläggen

Många lägger upp "best nine" på Instagram, det vill säga de nio mest gillade bilderna under 2017. Jag har istället kikat på vilka tre blogginlägg som flest människor har läst på just min blogg under året och under den tid jag bloggat. På första plats under 2017, kommer inlägget om Hur man skapar rum i trädgården med hjälp av syrenhäck. Det är otroligt många personer (i varje fall för att vara min blogg) som har läst just det blogginlägget. Jag älskar verkligen min fina syrenhäck och när jag ser bilderna längtar jag efter vår!

På andra plats kommer inlägget där jag resonerar om vad som gör mig lycklig och det är både stora och små saker. När jag läser inlägget, tycker jag fortfarande likadant. På tredje plats kommer ett inlägg där jag berättar att balkongen och altanen är färdigrenoverade. Det tog lång tid och kraft, men blev bra när det blev färdigt. Ibland kan man inte styra över det som händer, till exempel när man blir sjuk eller skadad. Det är bara att utrusta sig med en stor portion tålamod (vilket inte är min bästa gren).

Det mest lästa blogginlägget över tid, är det som handlar om ögonoperationen  som jag gick igenom 2010. Jag sjukskrev mig aldrig, utan klarade att jobba, trots att jag var enögd under en månad i princip. Något jag tycker är helknäppt så här i efterhand. Men jag upplevde väl att jag var oumbärlig på jobbet... På andra och tredje plats kommer ett inlägg som handlar om hur man kan uppleva att vara anhörig till någon som lider av utmattningssyndrom, samt del två som också tar upp det. Så gott som alla människor blir indirekt eller direkt drabbade av psykisk ohälsa av något slag i dagens samhälle. Det är verkligen sorgligt!


Det vore intressant att veta vad du vill läsa mer om här på bloggen. Skriv gärna en kommentar eller skicka ett mail till katarinaiform@gmail.com, om du tycker det är enklare!
Västersjön i Degerfors en tidig sommarmorgon 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar