tisdag 16 januari 2018

Kvällspromenad

I morse var det ett riktigt skitväder med blåst (avskyr verkligen det!) och snö. Jag fuskade och blev skjutsad till jobbet. När jag gick hem i underställ, termobyxor och täckjacka (på tok för mycket kläder) var det vindstilla och all snö låg på backen. Det luktade nysnö och kändes helt underbart. Jag ville hoppa, springa och åka pulka. Istället gick jag i vuxenstil hem med ryggsäck och alldeles för varma kläder. Jag äter smärtstillande igen. Nu på grund av en visdomstand som krånglar. Samtidigt har jag haft ont i huvudet och känt mig hängig idag. Så jag vågade inte träna ikväll. Men en kvällspromenad blev det. Den här gången var jag lite lättare klädd och så stannade jag till hos Kinna och blev erbjuden fika, som jag tackade nej till. Julfirande och semesterresan har gjort att jag har gått upp i vikt. Jag har levt lite för gott... Så nu blir det mindre fika, godis och öl framöver!

På hemvägen gick jag över skogen och halkade så jag ramlade fnissande i nysnö. Jag ville aldrig gå in. Jag önskade jag kunde vara ute längre. Det kändes precis som när jag var barn och bara ville vara ute en liten stund till.

Men vuxenjaget vann och jag gick hem väldigt mycket gladare än innan promenaden. En stund i naturen ger glädje och energi för själen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar