måndag 15 januari 2018

Hemmaträning genomförd

Det är helt otroligt vad det gör mycket för orken, att ha varit utomlands under den mörka årstiden. Jag har inte varit trött en endaste minut idag. Som vanligt gick jag till och från jobbet och fick ihop drygt 17 000 steg. Planen var egentligen att jag skulle ta en springtur. Men i samma stund jag gick in och stängde ytterdörren om mig, började det blåsa som sjutton ute. Blåst hatar jag att springa i, så därför tänkte jag om och satte ihop ett styrketräningspass. Två övningar är stående just nu, i min hemmaträning. Den ena är armhävningar (så himla tråkiga och jobbiga!), eftersom jag vill bli bättre i bänkpress. Den andra är enbensresningar från stol. Jag måste bli starkare i höger sida! Vänster går hur bra som helst och jag fokuserar på att göra det långsamt och kontrollerat. Den högra känns så "racklig" och onaturlig. Det blir lätt att jag dunsar tillbaka. Faktiskt tycker jag att övningen också ger en del för magmusklerna. Eftersom det bara är ena benet man lyfter med, måste jag balansera med bålen.

Nu ska jag läsa ut min pocket och mysa resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar