måndag 22 januari 2018

Kvällsmys

Gud vad hängig jag var i morse! Men som vanligt inbillar jag mig att jag är oumbärlig och därför måste ta mig till jobbet. Idag tog jag faktiskt bilen. När jag stannade lite abrupt i andra korsningen, insåg jag att det var väldigt länge sedan jag körde bil senast. Vad ringrostig jag kände mig. Jag får väl se det som ett gott bevis för att jag motionerar istället för att agera bilist.

Arbetsdagen förflöt i ett töcken av huvudvärk och hängighet. Dagen innehöll som vanligt oväntade inslag. Kurator och jag fick till exempel veta att vi är "sjukt jobbiga" (måste le lite) och jag har lärt mig att HSS  är förkortning av Hör inget, Ser inget och Säger inget. Alltid lär man sig något nytt. Till slut var det dags att åka hem. Kinna och jag tog en minimal promenad och sen gick vi hem till henne. Hon bjöd på hemmagjort potatismos och Ugnsbakad falukorv. Jag diskade och sen myste vi med varsin kopp kaffe.

När hon följde mig en bit på vägen hem, insåg jag att huvudvärken och hängigheten var ersatt av vanlig hederlig trötthet. Nu vänder förkylningen och jag blir förhoppningsvis frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar