söndag 24 december 2017

God Jul!

Det blev en lugn och fin julafton tillsammans med familjen och mellersta dotterns svärföräldrar och svägerska. Vi hade lite bekymmer med matplats, när vi blev så många. Min man löste det genom att köpa träbockar för 99:-/styck på Biltema. På dem la han sen en bordsskiva vi har haft undanställd i källaren. Det blev jättebra!

Min mamma gav mig en superlång duk för många år sen. Den täckte båda borden helt perfekt. Under julfrukosten hade jag röda underlägg som skyddade duken för eventuellt spill. På lunchen använde jag bara duken.

Som alltid fick jag alldeles för många och fina julklappar. Bland annat fick jag en ny matservis som är superfin! Det blir mitt tredje finporslin jag samlar på. Bilder kommer framöver.

Jag önskar dig en fortsatt fin jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar