söndag 19 november 2017

Veckans långpass

Inte för att jag springer regelrätta långpass (de ska vara 90 minuter för att kallas långpass har jag förstått), men för mig i mitt nuläge, är 7 kilometer ett långpass. Det tog 55 minuter. Kilometer nummer 6 var den snabbaste. Troligen för att jag var så himla kissnödig. Annars gick det långsamt och det är ju också avsikten. Men det känns gott att inte krafterna är slut utan att jag kan öka tempot om jag vill.

Idag var det rejält halt ute med pudersnö som dolde isfläckar här och var. Fördelen med halka är, att jag tvingas att ta det lugnt och sakta och då orkar jag så mycket mer. I början frös jag om huvudet. Men jag släppte ut hästsvansen under den tunna mössan. Håret skyddar bra mot blåst. Jag klarar inte att ha tjockare mössa för då blir det för varmt.

Men herregud vilken träningsvärk jag har i axlar, bröst och rygg efter gårdagens styrketräning! I vissa ställningar gör det ont i ryggmusklerna när jag andas till och med. Inte visste jag att jag rör så mycket på axlarna när jag joggar. Det gjorde så ont att jag började fnissa. Tur att benen klarade sig från träningsvärk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar