måndag 20 november 2017

Triple barrel waver

En dag när jag hade tråkigt klickade jag hem en speciell locktång. Nu när jag har fått lite längre hår kan det vara kul med lite andra lockar, tänkte jag. Ivrigt öppnade jag paketet igår och inspekterade locktången. Nu ska här lockas, tänkte jag upprymt. Tji fick jag! Locktången har en engelsk kontakt och passade i våra svenska eluttag. Så kan det gå när man köper den billigaste tången...

Min äldsta dotter tipsade om att jag kunde skaffa en reseadapter. Så det införskaffades idag. Just idag hade jag haft håret i tofs, så det var spikrakt.

Det var inte helt enkelt att använda locktången. Man måste hålla den rakt över håret i lagom stora mängder hår. Man får hålla en stund på ett ställe och sen flytta den lite längre ner och hålla igen. Bäst blev det där håret är längre. Men jag får väl träna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar