onsdag 29 november 2017

Styrketräningen går framåt

Idag styrketränade jag och Kinna igen. Nu börjar bänkpressen kännas riktigt bra, när det gäller tekniken. Nästa gång ska jag lägga på pyttelite vikt till och prova hur det känns.

Frivändningarna går bättre, men är inte helt felfria. Det är vändningen från bröstet och ner, som är knepig att få till korrekt. Men det är absolut bättre.

Marklyften har jag bättre koll på. Bänkpressen ligger på första plats och marklyft på andra. Idag ökade jag vikten med 10 kilo (40 kg totalt) och det kändes jätte bra.

Jag hade med ett lila gummiband så vi kunde köra chinsträning. Vid det laget var jag riktigt mör i överkroppen. Men oj vad kul det är! Jag blir nöjd när jag behärskar tekniken allt bättre. Det är mer fokus på teknik än på tyngd just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar