tisdag 28 november 2017

Äntligen!

Trots att jag fortfarande har lite ont i benhinnorna, bestämde jag mig för att ta en långsam joggingtur. Det småregnade, men det blåste inget, så det var helt ok. För mig var det viktigt att jag tog mig ut, så det inte blir för många dagars uppehåll och jag måste börja om från början igen. Visst kändes det i benhinnorna, men de blev inte sämre. Så långsamt som jag tassade fram, blev inte belastningen särskilt hård. Sex kilometer blev det och om jag inte hade haft ont i benen, hade jag kunnat vara ute lika länge till.

De här långsamma passen älskar jag! Jag är i min egen värld och tänker på än det ena och än det andra. Mest jobb förstås. Idag lyssnade jag på en podd, men tankarna gled ändå iväg på jobb i ett kör. Jag har märkt att jag har lättare att koncentrera mig och lyssna på poddar, under mornarna när jag går till jobbet, än på kvällarna. Vet inte om det beror på att jag är trött och därmed har svårt att koncentrera mig, eller om jag bara har svårt att släppa jobbet efter en arbetsdag.

Annars har jag en grej som står högt upp på min önskelista nu, och det är att få ryggmassage. Herregud vad jag är stel i nacken just nu. Jag måste stretcha den flera gånger per dag. En massage nu, skulle göra underverk. Nu är det mycket annat som ska prioriteras inför jul, så det får nog vänta till nästa år.

Skog, vatten och åkrar. Jag älskar att vara i naturen!


Även om det inte är snö ute, känns det lite juligt med granar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar