onsdag 4 oktober 2017

Tre skäl till att jag inte vill försova mig

Vaknade fem över sju i morse och formligen studsade upp ur sängen när jag såg klockan. Herregud! Jag har aldrig försovit mig tidigare. Visserligen fick jag 8.5 timme plus på sömnkontot. Men det hade sitt pris. Här är tre orsaker till varför man inte bör försova sig:

1. Adrenalinpåslaget kan aldrig vara nyttigt för kroppen. Det stiger ju dessutom än mer, när man försöker skynda sig. Har du någonsin försökt att äta sport knäckebröd snabbt? Det går ju bara inte! Jag gav upp och började klä mig samtidigt som jag tuggade för glatta livet.

2. Det finns flera orsaker till att jag vill ha lång tid på mig innan jag tar sig till jobbet. En sådan är bristen på elastisk hud, som uppstår i stigande ålder. Just idag hade jag lyckats få "sömnstreck" på vänsterkinden som gjorde att det såg ut som om jag genomgått en misslyckad plastikoperation. Inte kul alls!

3. Svett! Att skynda på leder till febril aktivitet som leder till värmeutveckling och oundviklig svettning. Trots att jag gick med öppen jacka rann svetten om kropp och ansikte. Det tog en halvtimme av stillasittande, innan det gav sig.

Jag kom dock i tid och dessutom med en nygräddad äppelpaj (hade som tur var gjort den kvällen innan så att den bara gräddades i morse).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar