lördag 21 oktober 2017

Hemmaträning - check!

Så fick jag äntligen till lite styrketräning idag. Det är fösta gången på länge jag får till två styrkepass under en och samma vecka. Nu försöker jag verkligen göra chins. Jag har förstås hjälp av ett gummiband, men det är så svårt ändå.

Först "hoppar jag upp" och sen försöker jag långsamt sänka mig ner, för att det
ska vara bra att göra excentriska chins.

Jag ser sned ut, men det är dörrfodret/karmen som är sned. Så det är i ett gammalt
hus...

Steffanie har tagit "chinsbilderna"


Jag hänger även utan gummiband och drar upp benen lite för att träna bålen   



Förut hade jag smalt grepp, men nu tränar jag bara på det breda.
Idag blev det gummibandsövningar också. Den här gör gott för rumpan!

Utebilderna har Sara tagit


Här är en annan favorit för rumpan




Så använde jag kettlebellen och gjorde Clean and Jerk och bicep curls. Jag försöker att få lite mer armmuskler, för att klara chinsen. Men jag misstänker att det som skulle göra allra störst verkan. är om jag kunde gå ner ett antal kilon, så jag blev lättare.

Sen blev det mountain  climb, hö- och sänkningar av ben med gummiboll mellan benen och rygglyft.

En annan sak jag försöker bli bättre på, är att stretcha, för att bli rörligare i bröstryggen. Det går trögt, men jag försöker i alla fall. Så vad jag än gör, blir det 100 % förbättring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar