fredag 27 oktober 2017

Härlig fredag

Idag åt jag lunch ute med en kollega. Sen gick jag hem och arbetade hemifrån med dokumentation. Gud vad bra det är att jobba hemifrån! Det är så smidigt att kunna stoppa en tvätt i maskin, hänga tvätt och sen jobba på. Plötsligt kände jag mig så effektiv. Efter ett par timmars jobb tog jag paus och tränade lite styrketräning. Idag provade jag att göra excentriska pull ups också. Tre excentriska chins och tre pull ups orkade jag göra. Sen blev det axelpress med kettlebellen och mountain climbs och hamstring curls med trx:n. Sen gjorde jag knäböj med kettlebellen. Oj, vad jag blev trött i ben och armar!

Sen satte jag en bulldeg och jobbade igen, när den jäste. Lagom tills min man kom hem, var det dags att baka ut bullarna. Samtidigt som jag gjorde det, lagade min man mat. Det är mysigt att jobba tillsammans i köket. Jag blev klar först och diskade undan allt. Fredagar brukar jag vara helt slut. Idag känner jag mig fylld av energi och jag tror det är för att jag är så nöjd över att jag hunnit träna, har fyllt frysen med bullar, tvättat tre maskiner och städat undan i köket. Det blir nog mer jobb hemifrån framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar