måndag 9 oktober 2017

Äntligen milen!

I helgen har det varit full fart och jag har inte hunnit uppdatera bloggen. Igår morse sken solen och det såg helt underbart ut ute. Så jag satte på mig tights, en tunn långärmad tröja och en vindjacka och gav mig ut på en joggingtur. Nästan genast kände jag att det var kallt och blåsigt ute, trots solskenet. Men jag tänkte att det gör inget, för jag kommer ju bli varm. Visst blev jag varm i musklerna, men oj vad jag frös! Ganska snabbt gick solen i moln dessutom. Men jag hade börjat ta min "milrunda" så det var bara att fortsätta att knata på. Att börja gå, skulle bara göra att jag frös än mer. Så jag lyckades få ihop en mil och det kändes ärligt talat helt underbart!

När jag kom hem tog jag en varm dusch och klädde mig sen i underställ (så dags då!), jeans och tjock tröja och gick ut och arbetade i trädgården. Min man satte dit de fyra sista små brädorna i verandataket och rensade alla takrännor. Plötsligt började det regna och vi gick in och åt lunch. Vilken tur att jag tog min långtur på morgonen!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar