tisdag 5 september 2017

Snabbt löppass

Ikväll ville jag bara bli av med träningen för att istället läsa min bok. Enligt mig finns det få saker som slår känslan av att ha en oläst bra bok framför sig. Nu har jag haft flyt ett tag och fått tag på bra böcker (som är roliga). Så roliga att jag skrattar högt och min man skrattar i sin tur åt mig, eftersom det blir höga och utdragna skrattattacker. I rättvisans namn gråter jag häftigt och snörvlar åt sorgliga böcker också. Jag bara undviker dem eftersom jag tycker om att skratta.

Men tillbaka till mitt löppass. För att bli av med träningen snabbt fick det bli intervaller, bestämde jag. Sagt och gjort! Det blev 3 kilometer intervaller med gå- och ståvila emellan. Jag lyckades hålla mig 1 minut snabbare per kilometer än min nuvarande sega fart. Men uj vad stela benen kändes sedan söndagens runda och vad trött jag kände mig. Men fort avklarat var det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar