lördag 9 september 2017

Målat lite fönster och hall

Den här helgen vill jag bli färdig med huvuddelen av renoveringen. Det är så tröttsamt att allt är upp och ner i huset. Min man har satt upp foder kring vardagsrumsfönstren idag och jag hade på latexfog i alla sprickor och grundmålade dem. Hallen på övervåningen tog jag mig också an. När vi bytte balkongdörr, blev tapeten skadad och jag har funderat fram och tillbaka hur vi skulle göra med hallen. Tapetsera eller inte tapetsera, var frågan. Idag bestämde jag mig för att måla väggar och panel i samma färg.

När jag stod i butiken bland färgburkarna och stirrade på färgprover, blev jag först som förlamad. Vilken kulör skulle jag välja. Men så bestämde jag mig hastigt för grönt. En riktigt ljus grön nyans är det. Som tur är, är min man så snäll att han låter mig bestämma. När jag målade första lagret, blev jag tveksam. Det såg konstigt ut med grönt, tyckte jag. Men andra strykningen såg bättre ut. Fortfarande tycker jag att panelen ser lite konstig ut i den färgen. Förhoppningsvis blir det bättre med en tredje strykning i morgon. Annars får jag väl måla panelen i annan kulör.

Före målning





Både element och fönster är grundmålade

Grönmålade väggar - andra strykningen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar