onsdag 27 september 2017

Kvällspromenad och lite styrketräning

Direkt efter jobbet tog Maria och jag en promenad. Vi älskar båda sträckan vid sjön. Det var otroligt skönt ute även ikväll. Matias termometer visade på 16.8 ° och hon gick i t-shirt medan jag svettades i jacka och ryggsäck. Jag har haft känningar i bröstryggen när jag gått med ryggsäcken. Min PT rådde mig att använda de remmar som går att spänna. En rem går över bröstkorgen och en vid midjan. När jag spänner fast ryggsäcken ordentligt, får jag inget ont i ryggen. Annars borde det vara bra träning att gå med lite tyngd på ryggen tycker jag.

När jag kom hem åt jag ett par mackor och körde sen tre set av följande styrkeövningar:

Kettlebell Clean and Jerk
Rodd trx
Tricep press
Ligga på rygg och höja/sänka boll ben
Rulla in boll med lyft höft
Armhävningar breda/smala

Innan jag blev förkyld klarade jag 10x3 armhävningar. Nu har jag tappat styrkan, eller så tröttade jag ut mig med kettlebellen och tricep press alltför mycket. Nästa gång får jag börja med armhävningarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar