tisdag 26 september 2017

En joggingtur avklarad, tjoho!

Kvällen kändes ljummen och helt underbar. Om någon hade sagt till mig i morse, att jag skulle jogga på kvällen, hade jag sagt surt att det är inte möjligt. Jag kände mig så hängig i morse och nös och snorade om vartannat. Men så blev jag bjuden på en rejäl lunch och efter lunchen köpte jag godis, som jag åt njutningsfullt till kaffet.  Dessutom tog jag en kort avkopplande promenad efter lunch. När jag kom hem åt jag också innan jag blev sådär hungrig att det har gått för långt.

Sen gav jag mig iväg på min joggingtur. Jag var helt beredd på att det skulle kännas motigt. Istället kändes det underbart. Luften och värmen och att mörkret föll alltmer. Långsamt lufsade jag på i min egen värld och bara njöt. Det var inte jobbigt alls. Men det gäller att vara försiktig, så jag inte får ont i benhinnorna, så jag nöjde mig med 5 kilometer.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar