måndag 14 augusti 2017

Bästa känslan och start på höstterminen

Idag var första arbetsdagen efter semestern. En slags nystart och extra mycket det här läsåret, eftersom jag har bytt arbetsplats igen. Fast den här gången bytte jag tillbaka till mitt förra jobb som specialpedagog på en 7-9 skola. Efter ett par månader som rehabkoordinator på vårdcentral, insåg jag att det är i skolans värld jag hör hemma. Det var roligt att efter 17 år inom skolan, få prova på ett helt ny yrkesroll. Den passade inte mig, men jag fick med mig massor av nyttiga erfarenheter och det är ju aldrig fel!

Så i morse gick jag till jobbet och njöt av vetskapen att jag numera kommer ha sammanlagt 70 minuters promenad till och från jobbet. Väl framme på jobbet möttes jag av mina kollegor som kramades och berättade hur glada de är över att jag är tillbaka. Det kändes varmt i hjärtat. Just idag var vi i Karlstad på Löfbergs Lila arena. Vi blev bjuda på fika lunch, fika och middag.  Däremellan hade vi arbetsplatsträff och möte med Elevhälsan. Det blev en hel del minglande under dagen. På eftermiddagen fick vi träna, men jag valde att ta en långpromenad. 

En jätte härlig dag och fin start på läsåret!

I morse var det väldigt dimmigt när jag gick till jobbet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar