söndag 18 juni 2017

Styrketräning- check!

Tjugo över åtta i morse gick jag till gymmet. Magen pirrade och det var motigt att gå iväg själv. Tänk om min tagg inte fungerar, tänkte jag hoppfullt. Då har jag försökt träna i alla fall, tänkte jag.

Taggen fungerade utmärkt och jag bytte skor och satte igång. Sex övningar tog ju inte lång stund för mig att bli klar med. Då återstod den lågintensiva träningen. Jag ska promenera i minst 20 minuter. Jag gick på löpbandet i 35 minuter i ett tempo om 6,4 kilometer i timmen. Lutningen var 1,0 uppför. Min snittpuls var 135. Jag har fått order om att den ska ligga mellan 120-140, så jag är nöjd. Fördelen med löpband är att jag lyckas hålla ett jämnt tempo och puls. Nackdelen är att jag fick ont i benhinnorna. När jag går utomhus har jag svårt att komma upp i 120 i puls. Men jag tänker att det nog inte gör så mycket om jag kompenserar med att hålla på en längre stund.

Hela träningspasset från min promenad till gymmet och hem tog 70 minuter. Jag var så nöjd efteråt. Mest nöjd är jag över att jag gick dit ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar